Tänään lähdettiin sitten varhain liikkeelle... taas.. On näitä aamuherätyksiä ollut tässä ihan kiitettävästi viimepäivinä, tarttee yrittää jossain välissä saada vähän univelkoja kuitattua. Kuitenkin, kohti Nürnbergiä lähdettiin ja mukana reissussa oli minä, Timo, Juho ja tietysti Hevi.

Junamatka sinne vaan oli aikasta pitkä, noin kuutisen tuntia... Mutta se kului aika nopeasti kuitenkin, kun nukkui ja odotteli taas seuraavaa junan vaihtoa. Kertaalleen nähtiin hauska näky junan ikkunasta kun pysähdyttiin johonkin pikkuasemalle.

Roskiksen alta puskee pinnalle punaisia unikkoja. :)

Lopulta puolilta päivin päästiin perille. Sunnuntai kun oli, oli kaikki kaupat kiinni, mutta museot sun muut oli auki. Eli kaupungillakin pääsi helposti liikkumaan kun ihmisiä oli vain paljon, ei liian paljon.

Nürnberg oli tosi nätti kaupunki ja myöskin ilmeisen vanha. Siellä oli vanha kaupunki (missäpä ei olisi täällä päin...) joka oli tosi suuri. Siis koko keskustan ja keskustan laitamatkin piti sisällään. Tässäpä kuvia seudusta

Olipa siellä jokunen komia rakennuskin, tässäpä joku vanha kirkko...

Kaupungin läpi virtasi myös joki, jonka nimeä en tosin tiedä... Mutta nättejä rakennuksia joen varrella kuitenkin oli. :)

Päätettiin sieltä sitten lähteä kävelemään kohti keskustan laitamilla olevaa linnaa. Sitä linnan sisäpihaa kierti korkee aita jonka ulkopuolella kierti kävelyreitti, joka me päätettiin kävellä. Tässä näkyy muuria ja torni.

Siellä oli seuraavalla viikolla jotkut paikalliset olutfestarit, niin sinne oli alettu jo väkertelemään oluttelttoja...

Kivuttiin sitten ylös sinne linnan sisäpihalle ja räpsittiin sieltä kuvia alla aukeavasta kaupungista.

Ei menty sitten millekkään opastetulle kierrokselle, kun se olisi kestänyt 1,5h ja koiran kanssa sinne tuskin olisi päässyt muutenkaan... Mutta linnan sisäpihakin oli ihan näkemisen arvoinen, tässä pari kuvaa sieltä.

Lähdettiin sieltä sitten kävelemään takaisin kohti keskustaa ja nähtiin matkalla todella söpö pakettiauto! Tuollaisen mäkin voisin haluta...

Köpöteltiin siitä sitten hitaasti madellen kohti rautatieasemaa. Alkoi olla jo aika lähteä kotia. Tässäpä pojat odottelee junaa rautatieasemalla.

Juho jäi Müncheniin hostelliin yöksi, koska sen lento takaisin Suomeen lähti sieltä seuraavana aamuna. Joten me sitten Timon ja Hevin kanssa jatkettiin Münchenistä Dornbirniin. Oltiin kaikki tosi väsyneitä, Hevikin nukkui koko matkan tyytyväisenä, ilmeisen rankka reissu senkin mielestä. Tässä vielä lopuksi väsyneitä tunnelmia junasta.